7 2 8 . 9 1 4 kişi olduk. Siz de aramıza katılın...
Anneyiz.Biz  
 
 
 

 

Sizi en çok ne mutlu eder?

Eşimden pahalı bir hediye
Çocuğumdan bir öpücük
Süper bir tatil
Ailemle evde vakit geçirmek
 

Evlilikte mutluluğun devamı

Aile - Evlilik
kategorisi haberleri
 
 

Facebook Katıl
Paylaş
 
twitter Katıl
Paylaş
Bu haberi tavsiye edin
Bu haberi tavsiye edin
Her ilişkide olduğu gibi evlilikte de süreklilik önemlidir. Sokaktan aldığınız bir çiçeği eve getirirsiniz birkaç gün sonra solar. Evliliği de iki insanın ortak aldığı bir çiçek gibi düşünün bakımı yapılmaz ise solar gider, iki tarafta bu birlikteliği sürdürme isteği içinde olmalı ki, bu çiçeğin güneşini, gölgesini ayarlamalı suyunu vermeli ki, bu evlilik sürsün.

Evlilikleri sürdürmenin bir takım yolları vardır. Bunlardan bazıları;

Temel iletişim becerileri öğrenmek

Evliliği sürdürmek için bazı temel iletişim becerileri vardır bunlar sonradan öğrenilebilir şeyler olduğundan herkes bunları öğrenebilir.

İletişim sürekli konuşmak mıdır? Hayır iletişim öncelikle dinlemek demektir!

Kadınlar genelde; “Efendim ben eşime söylüyorum anlatmaya çalışıyorum beni dinlemiyor.” Acaba siz hiç onları dinlediniz mi? Biraz iğneyi kendimize batırmalıyız. Karşı tarafı dinlemeliyiz onları anlamak için dinlemeliyiz. İletişim sadece düşünce paylaşımı da değildir. Hem düşünce hem duygu paylaşımının birlikte olduğu durumlarda sağlıklı iletişim vardır diyebiliriz.

Ben dilini kullanın. Sen dili; sen ne biçim insansın, sen şöylesin sen böylesin sen yanlış düşünüyorsun, sen haksızsın... gibi. Böyle bir konuşma otomatik olarak karşı tarafı savunmaya sevkedecek ve sonuç: kavga.

Ben dili; hayatım seninle bir konu üzerinde konuşmak istiyorum. Seni çok seviyorum ama eve geç gelmen beni üzüyor, korkuyorum, seni özlüyorum... bu tür bir konuşma taşı bile eritir.

İletişim becerilerinin içinde dürüstlük, hakkaniyet, karşı tarafı adam yerine koyma, fikirlerine tercihlerine saygı duyma gibi özellikler de olmazsa olmazlar.

Evlilikte mutluluğun devamı


Duygu ve düşüncelerinizi paylaşın

Duyguları içinize gömmeyin. İçe atmak demek aslında kalbe atmak değil, hafızaya atmak, kafaya takmak demek.bu da organlarımıza zarar verdiği gibi tüm sinir sistemimizi bozar. Siz duygularınızı paylaştıkça o da sizden öğrenir sizi örnek alır. Duyguları derken sevincinizi, özleminizi, üzüntünüzü, öfkenizi karşı tarafa anlatın ama ben dilini kullanarak.

Siz dünyaya böyle gelmediniz, dünyada oluştunuz anneniz babanız şekillendirdi bazı şeyleri “aman kızım sus, çok konuşma…”

Bir ata sözümüz vardır “Türk milleti söylemez söylenir.” diye tam bizi anlatıyor ancak bunların değişmesi lazım. Bu bir evlilik bir birliktelik, katkımızı kurallar içinde aramalıyız. Kavgalar neden çıkar yöntemleri kötü olduğu için. Ben dilini kullanmamız gerekiyor.

Bağlılık–Bağımlılık sorunu

Bağlılık; eşe bağlı olmak, onu sevmek, korumak öbür tarafta bağımlılık; onun kulu kölesi olmak, sen olmadan ben yaşayamam demek. Düşünün çocuklarınızın size bağlı değil de bağımlı olduğunu ne çekilmez olurlardı dimi? Evlilikte eşlerin en büyük şikayeti bu, kadınlar eşlerine çok bağımlılar.

Bir elmanın iki yarısı gibi olmalı çiftler birbirini destekleyen tamamlayan birbirini yok etmeyen. Başka bir insanın sırtına dayanmak ne kadar güvenli olabilir ki. O kişi düşebilir, bizi sırtından atabilir. İnsanın en güvenilir yeri kendi ayaklarıdır. Önce kendinizi sevin kendinize güvenin.

Sevgi saygı ilgi ona özel ilgi verin

Sevgiyi karşı tarafa iletmek çok önemlidir. Kadın ve ya erkek diyor; ben eşimi çok seviyorum ama karşı taraf bunu anlamıyor, hissetmiyor. Öbür tarafa saygı gösterin. Saygı bir insanın elini ayağını öpmek değil, susmak değil saygı, insanı adam yerine koymaktır. Sen varsın ve önemlisin. Onun düşüncelerine hemen muhalefet etmemek, onun düşüncelerini anlamaya çalışmaktır. Terapilerde karşılaşıyoruz; sen adamın nesini sevdin diye soruyorum, beni çok arıyordu halimi hatırımı soruyordu… Kadın adamın ilgisine aşık olmuştur aslında ancak bir süre sonra ilgi bitince evlilik kabusa dönüyor.

Özel ilgi nedir? Arkadaşınız tatile gidiyor ve dönüşte size köyde yaptığı ve sizin çok sevdiği çilek reçelinden getiriyor. Ne düşünürsünüz? “Beni seviyor, çilek reçeli sevdiğimi unutmamış" beni hatırlamış ve düşünmüş getirmiş.

Bazen ilişkilerde inatçılık yapıyoruz, o yapıyor mu ki, ben de yapayım veya önce o yapsın gibi. Siz bir deneyin o duyguyu ona bir tattırın bakalım sonra neler olacak.

Herkesin ehliyeti vardır dimi, ama demiyoruz onlar da kuralları çiğniyor ben de çiğnerim neden çünkü hayatımızı riske atamayız canımızla malımızla ödeyebiliriz. Sevdiğimiz insanlardan esirgediğimiz ilginin de sonucu vicdan rahatsızlığı, mutsuzluk ve çoğu zaman ruh hastalıkları yani yine bir şekilde yine ilgisizliğimizin cezasını bir şekilde ödüyoruz.

Sorumlulukları paylaşmak

Ekonomik, maddi, manevi, tüm sorumlulukları paylaşacağız. Kocam o benim baksın. Böyle bir şey olamaz. Nasıl bize yardım etmesini bekliyorsak bizde ona yardım edeceğiz. Manevi ise manevi yardım her zaman onun yanında olduğumuzu destekleyeceğiz. Maddi ise maddi elimizden geleni yapacağız. Atkı örüp dantel dokuyup evimize evliliğimize katkıda bulunacağız.

Ailelerle ilişkiler

Ailelerden bağımsız olabilmek. Ben artık evlendim, benim sınırlarım var diyebilmeliyiz. Ancak bunu söylerken takındığımız üslup çok önemli. Evimizin önüne bir ağaç diktiysek, onu korumalı beslemeliyiz yoksa gelip geçenler koparır. Genelde erkekler arada kalır. Erkek o benim anamdır ne derse doğrudur, ona söylenen her söz bana söylenmiştir. Hak benim anamdır diyemeyiz dememeliyiz.

Elti, görümce, kaynana ile sorunlar olur, olabilir ama sorunlar nerde çözülür evinizde eşinizle birlikte. Düşüneceğiz bu kişi ile evlenmeden önce bir hayatı vardı. Bir sosyal çevresi akrabaları arkadaşları vardı. Buna saygı duymam gerekiyor, yok etmeye çalışmak olmaz.

Problemsiz hayat yoktur!

Tartışmaları erteleyin

Baktınız ikinizde çok kızgınsınız, “Ben bir kahve yapayımda içelim yatmadan önce tekrar konuşuruz bu konuyu ya da yarın” diyebilmeliyiz. Aksi takdirde birbirinize sonradan pişman olacağınız kırıcı şeyler söylersiniz, saygı sevgi yıpranır yok olur.

Duygusal hesaba yatırım yapın

Banka hesabınızda para var. İstediğinizde kullanabilirsiniz. Eşinize de yatırım yapın aranızdaki ilişkiye yatırım yapın ona bir jest yapın, bir sürpriz yapın, sevdiği bir şeyi alın. Stres gerilim zorlanmalardan dolayı olur. Sessizlik istiyorsun gürültü var, izin istiyorsun patrondan diyor ki işler çok sıkışık istekleriniz tatmin edilmiyor. Stres bireysel çaba ile tüketilir. Spor yapabilirsiniz, kitap okuyabilirsiniz. Çok sıkıştınız tuvalete gitmeniz lazım birikti birikti bir yerde boşalır biriktirmeyin rahatlayın nasıl rahatlayacağınızı da kendiniz bulacaksınız.

Eşinizi olduğu gibi kabul edin

Karşımızdaki insanı değiştirmeye çalışmayalım kendimizi değiştirmeyi deneyelim. Kişi ancak kendisi isterse değişir. İnsan kendini değiştirebilir ama eşini değiştirmek o kadar kolay değildir. Çocukluğumuzdan beri belli kalıpların içine sokulamaya çalıştık. Biraz o kalıbın dışına çıkmaya çalışınca sen ne terbiyesiz çocuksun, sen şöyle, sen böyle... diye tepkiler aldık. Eşinizi de onun içine sığamayacağı kalıpların içine sokmaya çalışmayın. Bir dua vardır çok faydalı olur; “Tanrım bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için güç vermek, değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmek için sabır ver, en önemlisi bu ikisi arasındaki farkı görebilmek için akıl ver.”

Mutlu olmak kişinin kendi sorumluluğundadır.

Toplumsal bir hastalığımız var; hep kendimizi başkalarıyla kıyaslarız, kendi içinizde kendi gelişiminize bakın “Onun şusu var benim yok, onun busu var benim yok adam ne cevap verecek; o adam çaldıysa ben de mi çalayım(?)” biz kendimize bakacağız. Evlendiğimizde nerdeydik şimdi nerdeyiz.

Mutlu olmak sizin elinizde uzanıp da o dağ çileğini yiyebilirseniz mutluluk sizin.

Uzm. Psik. Danışman Bülent Budak


 
Etiket Bulutu
  Siz de yorum yazın!  
Yorum Sahibi : sedat .... 09.10.2009
Yorum :
merhabalar.. güzel bir konu açılmış yorumlara da baktım yüksek oranda mutlu olan var özellikle evliliklerin 2. yılından sonra nişnalı bir gençim 6 aylık nişanlıyız tecil bozdurup askere gitmeye karar verdim ve aralıkta askerim ... psikolojim çok bozuk ondan ayrı kalıcak olmam beni boğuyor onu çok ama çok seviyorum kısa bir süre sevgili olduk daha sonrasında ciddiyee dökmeye karar verdik. arkadaşım dı dostumdu şimdi ise nişanlım eşim oldu... çok aşırı ama çok aşırı kıskancım yanımda hiç tanımadığım bir bayan olsun yanyana yürürken bile onu kollamak korumak istiyorum .. kıskanıyorum sevdiğimi herkesten yeri geliyor annem den bile kıskanıyorum ... çok sinirli biriyim kendimi tutamıyorum kırıcı oluyorum çok masum ve beni çok seviyor .. diktadör biriyim ... onu çok üzüyorum ama sırf daha ii olsun die kızıyorum ona .. hata yapmasın die ama bilmiyoru m ilişkimiz çok yıpranıyor kötğ olucak die korkuyorum önerilerini bekliyorum ... özelllikle büyüklerimin ....
Yorum Sahibi : emir doğan 09.10.2009
Yorum :
Keşke biraz da erkekler yorum yapsaydı. 2.5 yıllık evliyim.Eşim çalışmıyor, ben serbest çalışıyorum ve eşim yanımda çalışıyormuş gibi ayrıca si İlk yıl boyunca eşimin olumsuz hiçbirşeyine ses çıkarmadım.Tatsız tuzsuz yemekler yedim, kirli yerlerde oturup kalktım, her gün sarkık suratlarla yaşadım ve birgün düzeleceğini, zamana ihtiyacımız olduğunu düşündüm. Ama noldu biliyomusunuz, eşim mükemmellik hissine kapıldı ve herşeyime kızdı, herşeyime sinirlendi ve hiçbirşeyimi beğenmez oldu. Kendisine bunu anlattıysamda düzelmek yerine üstüme daha çok binmeye başladı. Sonuçta olan oldu ben de eşime uydum ve önce hoşgörü sebebiyle yeterince olmayan iletişimimiz, şimdi hoşgörüsüzlük nedeniyle bitti. Konuşma yerine tartışma, görme yerine yoksayma, hayatı yaşama yerine zamanı öldürmeye devam ediyoruz. Bu arada 1.5 yaşında oğlumuz var ve ben o olmasaydı çoktan bitirmiş olacağım evliliğimi, oğlumuzun varlığına rağmen nasıl bitirmem gerektiği yolunu bulmaya çalışıyorum.
Yorum Sahibi : burcu 09.10.2009
Yorum :
evet bende bu yazılanları genellikle yapıyorum.2 yıl 2 ay oldu evleneli ama evliliğim 2. yılında oturdu ancak o zaman birbirimizin ne istediğini anladık ve gün geçtikçe sevgimiz arttı..ve neler yaşadık neler çektik anlatamam sizlere kayınvaldem inanılmaz bi kadın bana kan kusturdu sürekli yalan söylüyor beni benimseyemedi evliliğimin ilk gününden itibaren annesinden ablasından ayrı ayrı çektim inanılmaz hakaretlere maruz kaldım ama hep sabrettim neyseki eşim sonunda kimin haklı kimin haksız olduğunu anladı ve neyin ne olduğunun farkındayım dedi aksine 2 yıl sonunda beni hiç kırmadı...çalışıyorum çalışmak zorundayım birlikte mücadele ediyoruz.,o yüzden çocuk istemedim herşey yerine oturmalıydı temel sağlam olmalı ki ona zarar vermeyelim çünkü bi çocuğu hayata getirirken ona sormuyorsunuz? eşime inanıp güveniyoum ama ailesi hala huzurumu kaçırabiliyor hemde sebepsiz yere inanın tek dertleri her dakika birlikte olmak...işte böleee
Yorum Sahibi : özlem 08.10.2009
Yorum :
Yazıda ki birçok şeye katılıyorum .bizim de bu pazar günü 1 yılımız doluyor . allahıma çok şükür çok mutlu ve huzurluyum tabii ki aralarda kırgınlıklar tartışmalar oluyor hatta bazen ne kadr mutluyum deediğim anda benim nazarım değiyor kavga ediyoruz:)yazı da söylenen '' ben '' olayı gerçekten çok dogru eşime sen şölesin bölesin dediğim zaman hemen ters tepkiler veriyor sen de bölesin o zmn demeye başlıo ama benli cümleler kurdguum zaman dinliyor anlamaya çalıştıgını görüyorm anlamasada bazen kavga etmeden konuşabiliyoruz. aile konusunda da şunu yapıyorum en basit örneği benim aileme gittiğimiz zaman eger eşim kalkmak istiyorsa yada o gün gelmek istemiyorsa asla eşimin adına konuşmuyorum ben gelmek istemiyorum yada artık kalkalım mı gidelim mi diyorum o da aynı şeyi kendi ailesinde oldugumuz zaman yapıyor . böylece benim ailem bana kırılmıyacağı için benden bildikleri için eşime kırılmıyorlar neden gelmek istemedi yada neden kalkmak istedi gibi .. aile çok önemli ailenin bizlere yansıtacağı tek olumsz kelime bile o anda kullanılmasa bile sonra mutlaka kullanılıp insanı yaralıyor ..
Yorum Sahibi : Fatih 08.10.2009
Yorum :
Bence en büyük sorun monotonluk ve sonrası tabiki doğal olarak abi kardeş durumuna düşmek... monotonluk için çözüm bulabilen var mı? bence herkes bu sorunu yaşamış yada yaşıyordur..
Yorum Sahibi : EBRU YAVUZ 08.10.2009
Yorum :
İlk olarak yazıda emeği geçenlere sonsuz teşekkürler.Bende 6 yıllık evliyim ve bir oğlum var. Doğru evlilikte dönem dönem sıkıntılar oluyor ama bunun üstesinden gelmeyi başarabiliyoruz. Arkadaşlar biz kadınlar biraz abartmayı seviyoruz sanırım şöle bi düşündümde bizimde tartışmalarımız en çok benim ince eleyip sık dokumamdan kaynaklanıyor. Erkekler bu konuda biraz daha rahatlar bize göre önemli olan onlara göre sıradan gelebiliyor. Ben her zaman şuna inanırım insan istedikten sonra incir çekirdeğini doldurmayacak sebeplerden bile büyük kaoslar yaratabilir. Mühim olan karşılıklı saygıdır bence ve birbirine karşı sadakat. Evlilikte ihanet ooldumu yıkılır temeli ne kadar sağlam olursa olsun.Evlilikte manotonlaşan yaşama çok fazla renk katamıyosak bile birbirimize karşı olan saygımızı muhafaza edelim Birde kaynanasıyla sorunu olan arkadaşlarım biraz daha anlayışlı olmaya çalışsak birde onun tarafından düşünsek kolay değil bunca zaman yetiştirdiği oğlu çıkyo hayatından Bu inanın hiç kolay değil.
Yorum Sahibi : Fatih 08.10.2009
Yorum :
Yorumlara şöyle bir baktımda hep bayanların yorumları mevcut oysa bu oyun tek kişilik değil... Aslı Koçak hanım a katılıyorum belrli bir süreden sonra evliliklerin pek çoğu bu hali alıyor... Biz de arkadaştan öte kardeş kardeş yaşayıp gidiyoruz. Ben bunu bir süre sonra heyecanın bitmesine bağlıyorum. Uzunca bir süre iyisi ile kötüsü ile herşeyi paylaşmak buna neden oluyor zamanla. Hastalıkta sağlıkta her konuda bir arada olduğun insan bir süre sonra o ilk dönemlerdeki sevgili değil senden biri arakdaş, kardeş oluveriyor.
Yorum Sahibi : aslı koçak 07.10.2009
Yorum :
sevgili yazarımız kendinden biçmiz payları ya ağzımızla kuş tutsak adam iflah olmak istemiyosa nafile 6 yıllık evliyim doktorum 2 çocuğum var çalışıoyorum.eşim daha yoğun çalışıyo biz zaten ev arkadaşına dönüştük resmen e işte çocukları beraber büyütüyoruz sayıyorum.kavgamız yok gürültümüz yok.sakin sakin arkadaş olduk farketmeden
Yorum Sahibi : meltem gölgeci 06.10.2009
Yorum :
karşılıklı sabır ve hoşgörünün çözemeyeceği hiçbir sorun yok arkadaşlar;eşinizi sadece eşiniz değil;ana baba sevgili arkadaş olarak görün lütfen;sorunlarınızı asla kimseye yansıtmayın;evimiz herşeyimiz bizim;sizin de öyle olsun;bol şansss
Yorum Sahibi : zeynep 06.10.2009
Yorum :
Herkeze Merhaba,28 yaşındayım.Siteyi annem önerdi.Herkez ne kadar içten! Yazmak istedim.Yaklaşık 6 yıldır yanlız yaşıyorum ve biraz parçalanmış bir ailenin çocuğuyum.Hayatımda kendiliğinden olan pek az şey oldu, genelde çalıştım,çaba gösterdim kazandım ve sonunda çok yoruldum.2 yıldır içimdeki enkazı ve aynı zamanda renkli balonları paylaşacak birini aradım durdum. Bir sürü kişiyle karşılaştım, hiç biri ile bir türlü evlenme fikri içime sinmedi.Bu beni üzdü de üzdü.Arkadaşlarımın tatlı tatlı bebekleri bile var.Şimdi şunu görüyorum.Çok ama çok içine sinmesi gerekli o seçeceğin kişinin.Ailesinin,mesleğinin,yüzünün gözünüm,niyetinin hepsinin..Böyle biri var mı bilmiyorum.Ama yazılarınız biraz daha beklersem,kötü yapmış olmayacağım nasihatını verdi.Herkezin gönlüne göre olsun.
Yorum Sahibi : esra 06.10.2009
Yorum :
yazının bir erkek tarafından yazıldığı nasılda belli oluyor. yazılanların hemen hepsini yapan bir insandım, ancak bir insanın içinde yoksan olmuyor olmuyor. 21 aylık bir oğlum var ve eşim beni aptan suptan bir sebepten boşuyor. eş ve çocuk sorumluluğunu taşıyamıyorlar. bende boşanmamak için çok üstelemiyorum, çünkü uğraşmaktan çok yoruldum, çok bilmiş annesiyle mutluluklar diliyorum kendisine.
Yorum Sahibi : Buse AY 06.10.2009
Yorum :
32 yaşındayım. İKi kızım var. 3 yıllık evliyim. Eşimin erkek kardeşi oldugumuz şehirde iş buldu ve bizde kalmaya başladı. Süresi belirsiz. Yer sorunu oldugundan kardeşi eşimle yatıyor. Yani benim yatağımda! Maneviyatımızı yitirdiğimizi düşünüyorum.Bu durumda eşine ne yapmalı? hala anlamaya mı çalışmalı??!!
Yorum Sahibi : Canan Çakmak 05.10.2009
Yorum :
Merhaba O kadar güzel şeyler yazmışsınız ki. ben 1senelik evliyim ve tabi ki herkesin olduğu gibi benimde eşimle ve ailesiyle sorunlarım oldu ve hala devam etmekte. Ama ben birşeyin farkına vardım. İnsanın karşısındaki kişi onun aynasıdır. Eşimin ne yapmasını istiyorsam ben onu yapıyorum. Belki biraz zaman alıyor ama sonunda sizde eşinizde mutlu oluyorsunuz. Zaman ve sabır herşeyin ilacı deneyin sizde göreceksiniz. Kolay gelsin:)
Yorum Sahibi : simge hoşgeldi 05.10.2009
Yorum :
merhaba ben 20 yaşındayım eşim ise 21 yaşında 2 yıllık evliyiz ben bi çocuğumuz olsun istiyorum eşim ise eeken olduğunu düşünüyor onu ikna edebilmek için ne yapmalıyım...
Yorum Sahibi : tugba aydogdu 05.10.2009
Yorum :
evet haklısınız ama benim esim çok sınırlı kırıcı 5senelik evliyim ama bir turlu onu duzeltemedim ne yapacam bilmiyom sinirlenince agzina geleni sayıyo sevgisini belli etmiyo içinden sevdigini soyluyo ama ben içini bilememki
Yorum Sahibi : GÖZDE KILIÇ 05.10.2009
Yorum :
ÇOK DOĞRU YAZMIŞSINIZ.OKURKEN EVET BOYLE EVET BENIM EVLILIGIMDE BOYLE DEDIM.KESİNLİKLE SİZE KATILIYORUM.BEN 2 SENELİK EVLİYİM EŞİMLE KAÇARAK EVLENDIK YETERİNCE BİRBİRİMİZİ TANIMADAN AİLESİYLE YAŞADIGĞIM PROBLELMLER SAYMAKLA BITMEZ AYNI EVİN İÇİNDE 8 AY KONUSMADIK ANNESİYLE ŞUAN EŞİM ASKERDE BEN KENDI AİLEMİN YANINDAYIM NEYSEKI CANIM ANNEM BENI AFFETTI.BU ARADA 1,5 YAŞINDA BİR OĞLUM VAR O BENİM HERŞEYİM.EŞİME GELİNCE ÇOCUKLUGUNDAN BERI AILESINDEN SEVGI,SAYGI,ANLAYIŞ HİÇ BİRŞEY GÖRMEMİŞ VE BUNUN EKSİKLİĞİNİ BENİMLE GİDERMEYE ÇALIŞIOY SÜREKLİ İLGİ SEVGİ BEKLIYO ELIMDEN GELDINCE YAPIYORUM AMA BENDE İNSNAIM BENIMDE ONDAN BEKLENTILERIM VAR.ONUN İÇİN ÖNEMSİZ GELEN ŞEYLER BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE ÖZEL.VBİDE HERŞEYİ YANLIŞ ANLIYO BUNUN SONUCUNDA KAPRİS YAPIYO VE BENİ BUNALTIYO KENDİNDEN SOĞUTUYO VE İKİLEMDE KALMIŞ DURUMDAYIM.AMA DÜŞÜNÜYORUMDA NELERLE BAŞA ÇIKTIM BUNU DA HALLEDERİM
Yorum Sahibi : emine Büyükayvaz 05.10.2009
Yorum :
önerilerinize tabiki katılamamak içten değil ama maalesef biz kadınlar zaten yapıyoruz tüm bunları. ama erkekler herşeyin kendi kafalarındaki gibi ilerlemsini isterler. ne yaparsanız az gelir onlara.. oysa evlenmeden önce ne farklı konuşurlar.. bence tek dertleri erkeklik egoları. evlendiler ya artık adam oldular.. kadın ruhu, kadının ihtiyacları kadının zorlukları da neymiş.. adı üstünde bizde kadın olduk ya yapmalıyız tabi temizlik,yemek, çocuk..hayır beyler adamlık bu değil sevdiğin insanı çocuğunun annesini anlayabilmektir, destek olmaktır adamlık.. ha bu anlayabilmek ruhen bile olsa yeter korkmayın ağır gelmesin size.. ve unutmayınki bizde anneyiz tıpkı sizin anneniz gibi..
Yorum Sahibi : esra 05.10.2009
Yorum :
okuduğum tüm yorumların ortak noktası aynı yazıda da belirtildiği gibi her fedakarlık kadından isteniyor. Niye biz?? Eminim ki bu yazılanların bir çoğunu tam olmasa da uygulamışızdır. Sonuç değişen bir şey yok peki o zaman üstümüzdeki yükleri atmaya ne dersiniz sizin için önemli şeyleri üstünüze alın gerisini atın örneğin ev işleri yapmayın (bu seferde evdeki adam pis der) işinizi atın (erkeklere güven olmaz) evlatlarımızı zaten atamayız (düşüncesi bile korkunç) kayınvalideleri atalım (imkan olsa nasıl atacağımızı biliriz biz ama olmuyor) durun şu tembel kocaları atalım (niye severek evlendiğim adamı atayım koca bekleyen bu kadar aday varken)off çözüm bulamadım en iyisi pollyanacılık oynamaya devam edeyim çözümü bilen varsa yazsın lütfen
Yorum Sahibi : ayse dinç 05.10.2009
Yorum :
13 yıllık evliyim eşim hep akresif hep onun dedigioldu birgün beni dinlemedi beninle konuşurken dahil yüksek ses ama artık onu akresifligini taşıyamıyorum ne yapmam lazım kavgaya meydan vermemek için ondan uzak duruyorum
Yorum Sahibi : EMEL YÜKSEL 05.10.2009
Yorum :
SYN AYŞENUR HANIM AYNI DERT BENDEDE VAR OFFFFFFFFF OFFFFFFFF OKADAR DERTLİYİMKİ Bİ ANKATSAM Bİ YANDA EŞİM ÇOCUĞUM GELECEĞİM HAYATIM ÇALIŞSAM BİTÜRLÜ ÇALIŞMASAM ÖMÜR BOYU KAYNANAMLA Bİ EVDE YAŞAMAK İSTEMİYORUM KAYNANAM ÇOK HUYSUZ DÜŞÜNCENİZ YANİ HER YÖNDEN DERTLİYİM SADECE KAYNANAMA MAHKUM KALMAMAK İÇİN Bİ GÜN EVDEN ÇIKTIM İŞ BULDUM 2 AYDIR ÇALIŞIYOM ÇOK ZOR Bİ HAYAT BEKLİYO BENİ EVLİLİMİ ÇOCUMU HAYAT ZOR KEŞEKE DAHA MANTIKLI KARAR VERSEYDİM 17 YAŞINDA EVLİLİĞE ATMASAYDIM DİYOM BAZEN ÇOK MUTSUZUM ARKADAŞLAR BANA YOL VERİNNNN
Yorum Sahibi : EMEL YÜKSEL 05.10.2009
Yorum :
NEDEN HEP KADINLAR FEDEKAR OLCAKMIŞ HANIMLAR HERŞEYDENNİYE HEP BİZ FEDAKARLIK YAPALIM HERŞEYLE BİZ İLGİLENİYOZ AMAN KAYNANAM AMANN EŞİM YETERRRRR BAYANLAR HAYATDA ENBÜYÜK DESTEK GÖRECEK OLZN BİRİ VARSA ODA BİZLERİZ BAZEN NAZDA YAPCAZ YORGUNDA OLCAZ BİRAZ KOCALARIMIZ VERİCİ OLSUNNN BİRAZ ONLAR DÜŞÜNSÜN BUGÜN KARIMA NAPIYIM NE GİYİNEYİM NASIL KARŞILAYIM HAKSIZMIYIM?
Yorum Sahibi : FİLİZ GÜREL 05.10.2009
Yorum :
bu yazının bir erkek uzman tarafından yazıldığını hemen anladım.çünkü yazıda hep erkeğe yardım etmekten bahsediliyor.malesef kadınların erkeklere destek olduğu yardım ettiği kadar erkeklerde kadınlara destek olsa hiçbir problem yaşanmaz belki.erkekler hep kadından bekliyor,kadın zaten bölünmüş durumda çağımızda,ev iş çocuk birde erkeğe destek, düşünün bakalım kadın ev iş üçgeninde kendinden geçercesine yorulurken erkek ne yapıyor ne kadar eşine yardımcı olabiliyor iyi niyetle şefkatle... kadın zaten anaç ve şefkatli çoğu kadınlar böyle en azından, ama erkekte de biraz şefkat ve kadınını gerçekten üzmemek incitmemek için özen olsa ne kadar güzel olurdu değil mi?
Yorum Sahibi : seval 05.10.2009
Yorum :
Ben 13 yıllık evliliğimi bitirdim.Sevarak evlendim 13 yaşında bir kızım var.Ben 13 yıl boyunca hep eşime destek oldum,hem anne,hem çalışan biri,hem evin annesi,hem kadın olmak bunlar kolay taşınacak yüklermi,ben şunu anladım arkadaşlar bir eşe anne olmak çok yanlışmış kadın nasıl olunur bilmek lazımmış.Biz korkuyoruz aman yuvam dagılmasın diye bırakın onlar korksun ya bir yanlış yaparsam diye,ne istiyoruz ki biz sadece huzur akşam eve geldiğinde sarılıp ta bugün nasılsın diyecek bir eş,yada sadece fedakarlıgının farkında oldugunu belirtecek bir söz,çok mu istediğimiz soruyorum size
Yorum Sahibi : türkan 05.10.2009
Yorum :
ben 4 yıllık evliyim 1,5yaşında bebegim var ve daha yeni yeni evli olduğumu hissediyorum evlilik bir anda olmuyormuş eşlerin birbirni evlendikten uzun süre sonra tanıdığını anladım bu süreçtete evlilikler ya tamamen yıkılıo yada aradaki bağlar güçleniyo ama bişey var evli olupta mutlu olan insanlara artık çok nadir rastlanıyo aslında insanlar artık evliliği ciddiye almıyorlar ben evliliğin herzaman bir şansı daha olduguna inanıyorum her zaman şans verin evliliginize
Yorum Sahibi : sevgi 05.10.2009
Yorum :
Bende 4 yıllık evliyim. 2 yaşında kızım var. Severek evlendim hamileliğimde parasal sıkıntılardan dolayı eşimle çok tartıştık.Ben evliliğimin bitmesini istiyorum çünkü sevgim bitti. Eşim benim bu düşüncemin farkında bile değil. Tek sorunumuz çok ağır konuşması. Artık hiç bir sözüne katlanamıyorum. Çalışan bir kadınım istediğmde ayrılacak gücüm var ama çocuğumun babasız kalmasını istemiyorum. Seçim yapmam gerekiyor sanırım çocuğumun mutluluğunu seçiyorum. Herkeze mutluluklar dilerim.
Yorum Sahibi : Ayhan ateş 05.10.2009
Yorum :
Evlilikte muttuluğun devamını sağlamak için önce ailenin önemini bilmek ve karşındaki insana değervermekten geçtiğigibi bu konuyla ilgili burada okadar güzel şeyler yazılmışki bu yazılanları okumakla kalmayıp uygulamak gerektiğidir mutlu olmak insanların kendi ellerine bağlı olduğunu bilmesi gerekirken karşındaki insana nasıl değer veriyorsan aynısını alacağını bileceksin evlilik müessesesinin sayğınlığına değer verip iyibir iletişimle herşeyin bir çözümü illaki olacaktır günümüzde insanların yaşam şartlarının zorlaşması ve sorumluluklarınında artmasıyla kimsenin kimseye minnet etmediği gibi sorumluluklardan kaçarcasına aile parçalanması yaşandığı gibi boşanmalarında artmaya devam ettiğidir çocuklu ailelerin çocuklarının geleceğini düşünmeden uydurma gerekçelerle boşanmak istemeleride zaten çocukları düşünmediği gibi kendi yaşantılarını düşündüğündendir
Yorum Sahibi : imran sinop 05.10.2009
Yorum :
kafam o kadar doluki bir kazan misali yorumları okudum hertes mutsuz ben bir ikiz annesi olarak 5-6 aya kadar mutluydum .çalışmaya başladım herşey allak bullak oldu herşeye yetişmeye çalışan bir makinaya benzedim üstelik eşimle eskisinden daha çok tartışır olduk.aslında bunun sebebini çok iyi biliyorum eşim çalışmamı istemiyo bütün tatsızlığımız ondan ama ben kendi ayaklarımın üstünde durmak istiyorum sizlere soruyorum kim haklı şimdi!!!!!!!!!!!!!!!!
Yorum Sahibi : sevim kaçar 05.10.2009
Yorum :
herşey güzelde peki erkek sizi olduğu gibi kabul etmiyorsa ne yapacağız he? ben evlenmeden açıktım eşim beni baskı yaparak kapatıyor buna ne dersiniz? hertürlüyolu denemiş olmama rağmen istediğim gibi giyinemiyorum ne yapmam gerek? tavsiyelerinizi bekliyorum
Yorum Sahibi : Sema 05.10.2009
Yorum :
ilk önce size teşekkur ederk sözlerime başlamak istiyorum. Gerçekten bu bilğileri duymaya ihtiyacı olan insanlar var etrafımızda ama malesefkı yararlanamayn insanlarda var.Tesadüfen bu siteye denk geldim.Bende 3,5 senelık çalışan bir bayanım hayatta herşey istediğimiz gibi olmuyor.Doğru ben içinden almam gerekenleri aldığıma inanıyorum. ve çok şanslı olduğumu düşünüyorum.Annelerimiz zamanında yanlız başlarına ne kadar mücadele etmişler,günümüzde yaşayan insanlar çok şanslı aslında bu bilgilere rahatlıkla erişebiliyoruz.teşekkurler.ve arkadaşlarımın hepsıne adınız altında bu yazıyı gönderdim. Aralarında ihtiyacı olanlarda vardı mutlaka ne mutlu banaki sizin aracılıgınızlan bu güzel tavsiyeleri bılgılerı onlara ulaştırabildiysem. ve inanın güzel tepkilerde aldım. ve ilişkilerini gözden geçireceklerinede inanıyorum. sağlıcakla kalın.. hayatta herşey yaşanmaya değer benımde bebeğim olmuyor ama şükrediyorum. İnanıyorumki rabbim herkesin gönlüne göre verir.
Yorum Sahibi : AYŞENUR SÖNMEZ 05.10.2009
Yorum :
selam arkadaşlar çok kısa bi tanışma süresinden sonra severek evlendim malesef evliliğimiz 4. yılında bitti 5 yaşında bir oğum var 2 yıldır ayrıyız.beyler anne ve eşi arasındaki iletişimde doğru kararlar alsın ve yuvasının devamı için her türlü fedakarlığı yapsın derim.kayınvalidem çok dediğim dedik herkes sözümü dinleyecek tiplerdendi ve sıkboğaz etti sonunda ayrılmak zorunda kaldık. benim hatam eşime aramızdaki olumsuzlukları yansıtmak aslında beraber çare bulmaktı ama o beni anlamadı öyle demek istememiştir sen alınganlık yapıyorsun dedi, annesine karşı bi söz diyemezdi yoksa yakardı çırasını bende hep içime attım kayınvalidemle hiç tartışmadım ama eşimle tartıştım o da kaldıramadı bende bu yanlışı kimse yapmasın gerekirse kayınvalidenizle tartışın ama eşinize belli etmeyin.kayınvalidem bizi dizinin dibinde istedi fakat huzursuz etti,kendi kızını da kaynanasız yere vermenin mutluluğu içindeymiş buna ne dersiniz...
Yorum Sahibi : nejla öztürk 05.10.2009
Yorum :
evliliğimizin 3 yılı ve görücü usulü ile evlendik.ben ilk yıllarımda çok mutsuzdum.inanın 1 yıl ağladım.şimdi 9 aylık bebeğim var isteyerek ve planlayarak oldu.daha hamileliğimin ilk aylarında sanırım ikimizde değiştik.şimdi mutluyum evet eşimi sorarsanız o başından beri mutluydu çünkü beni sevmişti.evlenince seversin dediler sevdim heralde,yada oğlumdan sonra hiçbir şeyi takmaz oldum.ilkönce oğlum sonra eşim.Allahtan oda çok anlayışlı ama bişeyler değişti bunun ikimizde farkındayız.umarım hiç bozulmaz çünkü mutsuz evlilik sürdürmek çok zor.Herkeze ve kendime mutluluklar diliyorum
Yorum Sahibi : bendenizderya 05.10.2009
Yorum :
selam arkadaşlar inanın bazı arkadaşların yazılarını okuyunca üzüldüm.evliliğimin 5. yılındayım ve ilk günlerden daha mutluyum.13 aylık bi kızım var.kızımın dünyaya gelmesi bizi daha bi mutlu etti.bende çalışıyorum. yorgunluk sıkıntı uykusuzluk ellebetteki bizdede var ama gülü seven dikenine katlanır derlerya dorudur inanın hayata güzel gözlerle bakıyorum oda bana güzellliker sunuyo eşimde anlayışlı bi eş herkonuda yardımcı bana onu çok seviyorum ve her gün herfırsatta söylüyorum.hayat müşterek bunu o da bende çok iyi biliyoruz umarım herkesinki de böle olur olmayanlarınki düzelir.sizi çok seviyorum güzel yurdumun güzel insanları.bana bu adresi veren arkadaşıma teşekkürler sevim seni çok seviyorum canısı
Yorum Sahibi : g mutlu 05.10.2009
Yorum :
slm 18 yıllık evliyim 17 ve 8 yaşında iki oglum var ama ben mutlulugu yakalayamayanlardanım eşimle ayrı dunyaların insanıyıziletişim kurulamıyor bir tartışma bile yapamıyoruz direk tartışmadan kusme yoluna gidiyor ben konuşmak istedigim zaman da cok kırıcı aşagılayıcı konuşuyor evet insanlar degişmiyorlar eşim kendinde olan eksiklikleri bastırmak icin hep kaba kuvvet ve zorbalık yolunu deniyo neden ayrılmadınız derseniz cok istedim fakat birinci sebeb maddiyat ikincisi ondan korkmamdır cunki ben onu bıraktıgımda yapacaklarından korkuyorum boylece sinir hastası oldum ne tavsiye edersiniz
Yorum Sahibi : Meltem Deniz 05.10.2009
Yorum :
3 senedir evliyim,ve hergün daha fazla artiyor sevgimiz..Kaderi insanlar kendileri çizemiyor,fakat yönlendirmek size kalmış ..hiçbirşey zor değil " Mutlu olmak sizin elinizde uzanıp da o dağ çileğini yiyebilirseniz mutluluk sizin. " Bu söz inanın çok doğru
Yorum Sahibi : ali'nin eşi 05.10.2009
Yorum :
çoooooook severek bekleyerek evlendik.9ay sonra o baba ben olduk ama birbirimizin sevgilisi,flörtü,aşkı olamadık artık.öyle ağır yükler yüklendiki omuzlarımıza hiç planlamadığımız yerlerde bulduk kendimizi.şimdi oğlumuz 25aylık ve biz eşimle beraber çalışıyoruz.yani 24 saat beraberiz demek oluyor bu!yatakta bile iş konuşur hale geldik.aşk sevgi tutku heyecan hepsi 16 ay önce bitti....aşkımçok seviyorum seni diyor ama yok yani olmuyor eskisi gibi.ne yaptıysam dönemedik başa.ama ondada çaba göremiyorum bir koyvermişlik var stres hayat kavgası bitirdi.bazen diyorumki biz seninle çok sıkı dost iki dost olduk!ama ben aşk istiyorum!hadi bakalım nasıl olacak şimdi.......
Yorum Sahibi : Sibel Can 05.10.2009
Yorum :
herşey güzel yazılmış da fiiliyatta hiç bunları beceremiyoruz malesef ben 2 yıllık evliyim 1 yaşında kızım var ve evliliğimiz bitti gibi birşey eşimin annesi yüzünden hep sorun yaşıyoruz o hep annemmmm diyor beni sürekli eşime şikayet eden bir kayınvalidem ve onu dikkatle dinleyip benimle sürekli tartışan bir eşim var ev iş çocuk derken kafayı yiycem ben işyerim değişti huzurum ne evde ne iş yerimde var çocuğuma sadece posam kalıyor akşama ve eşim sürekli çevresine boşanmaktan bahsediyo bana açıkça söylemiyo ama duyumlarım öyle keşke yanılsam ve biz birbirimizi çok severek ve çok zorluklarla evlendik şimdi geri dönüp bakınca boşmuş galiba...Sanırım benim psikolojik yardım almam gerekiyor kendimi hiç iyi hissetmiyorum hem mutsuz, hem dikkatsiz, unutkan offff çocuğuma huzurlu bir yuva veremedik çok üzülüyorum....
Yorum Sahibi : Muge Erdem 05.10.2009
Yorum :
Nilgun hanima katiliyorum. Benim de durumum ayni. 4 yillik evliyim. 9 aylik bi bebegim var. Hem anne, hem is kadini, hem sevgili, hem ev kadini olmak ayni anda kolay olmuyor. Kadinlarin sorumluluklari gun gectikce artarken, erkekler hala ilk gunlerdeki gibi sadece TV karsisinda oturup mac seyreder,karisindan hizmet bekler, hayati her anlamda paylasmaya yanasmazsa esler birbirinden uzaklasmaya basliyor maalesef. Bu iliski nasil canli tutulur soruyorum size? Hep kadin mi fedakarlik yapacak?
Yorum Sahibi : nilgül bilyay 05.10.2009
Yorum :
çok güzel şeyler yazılmış ama uygulamada olmuyor. Bir yerden sonra ya neden hep vericiyim oluyorum anneyim iş kadınıyum kocamın eşiyim ev kadınıyım her işi ben yapıyorum sorumluluk bende ee sonra ondan beklediğim sıcak bir ilgi aldığım cevap hayatım çayı nezaman içeceğiz bumudur ??? Ben artık çok yoruldum 3. yılımdayım evliliğimin 9 aylık bir bebeğim var ama enerjim yok tavsiyelerinizi bekliyorummm